Fågelbo och orm

Denna gången när jag varit i Kina har jag provat äta några annorlunda saker. Häromdagen smakade jag på orm, den var väldigt kryddad och smakade ganska bra, lite lite med kött bara, mest ben. En annan sak som är en delikatess var ett fågelbo av en speciell fågel, som de hade kokat soppa på. Smakade helt ok, men lite läskigt att äta en soppa som var gjord av något en fågel spottat upp...


Denna vecka har varit väldigt hektisk. Massor med möten först på vårat Shanghai kontor och sedan hos leverantörer. Idag har vi tex åkt bil, åkt tåg, flygit och åkt bil igen. Så dagarna har varit väldigt långa men intressanta och roliga med.

Denna fina skylt hade en tygleverantör gjort i sin entré för oss dagen till ära.

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj vad långt bort du är min vän. Du ser ut att må bra. Men jag tror du får bättre mat hemma hos mor och far i Tibro. Kramisar från Madde

2010-12-02 @ 22:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0